Uddannet servicehund
Important: Before making a reservation, check with your local authorities if it’s allowed to bring your pet.
Medtagning af din servicehund
Hvis du planlægger at tage din servicehund med i kabinen for at hjælpe dig med et handicap, kan hunden rejse med dig uden beregning. Vi tillader kun hunde i kabinen, der er trænede og kvalificerede til at være servicehunde, og som har et gyldigt certifikat. Vi accepterer kun trænede servicehunde. Emotionelle støttedyr er ikke længere anerkendt som servicedyr.
Udfyldelse af ansøgningsskemaet
Du kan tilføje din servicehund ved at kontakte os direkte. Udfyld venligst ansøgningsskemaet og sende det via den e-mail-adresse, der er nævnt i bunden af formularen. Sørg for at vedlægge en kopi af kæledyrets pas med angivelse af race, vægt, størrelse og træningscertifikat for servicedyr. Send venligst din anmodning til KLM CARES mindst 48* timer før afrejse. Bemærk venligst: Du kan medbringe 1 servicehund pr. person. Du kan medbringe 2 servicehunde, når du rejser fra eller til USA.
Din hjælpehund skal være certificeret af en organisation, der er tilknyttet Assistance Dogs International (ADI), ADeu (Assistance Dogs International Europe Regional Chapter), International Guide Dog Federation (IGDF) eller en anden sammenlignelig organisation.
*Bemærk venligst, at der er et 96-timers krav, hvis du rejser til eller fra Storbritannien.
Rejseforberedelse
Sørg for at ordne din servicehunds vaccinationer, sundheds- og træningscertifikater, samt rejsedokumenter i god tid i forvejen. For at sikre dig, at du ikke støder på problemer, anbefaler vi, at du kontakter de lokale myndigheder i dit afrejse-, transfer- og ankomstland. De kan informere dig om de seneste krav til servicehunde i forbindelse med afrejse, transfer og indrejse i et land.
Adfærd i offentlige rum
Bemærk venligst, at hvis din hund ikke opfører sig ordentligt på offentlige steder, anser vi ikke din hund for en uddannet servicehund. Hvis vi er i tvivl, kan 1 af vores agenter anmode om yderligere oplysninger for at sikre, at din hund er uddannet. Hvis du ikke kan give en troværdig verbal forklaring, kan vi anmode om yderligere skriftlig dokumentation.
Under flyvningen
Af sikkerhedsmæssige årsager må din servicehund ikke blokere en gang eller andet område, der skal forblive med fri passage. På grund af dette kan du ikke booke en plads ved en exit-række, når du rejser med en servicehund. Du kan vælge en hvilken som helst anden plads, du ønsker. Under hele flyveturen skal din hund bære en (bil)sele og være synligt påklædt for at indikere status som servicehund (et identifikationsmærke eller et synligt skilt på selen). Fastgør venligst denne sele til din sikkerhedssele.
Hvis din hund ikke kan være på den reserverede plads, får du en anden plads på samme rejseklasse. Vi er ikke forpligtede til at tilbyde mere plads til servicehunden eller tilbyde plads i en anden rejseklasse end den, du har betalt for. Findes der ikke et sæde, hvor du og din servicehund kan sidde sammen, uden at blokere områder? Vi vil muligvis bede dig om at tage en senere flyvning eller lade din servicehund rejse i lastrummet, hvis du har en transportboks, der opfylder kravene.
Flyvninger længere end 8 timer
Har du en flyvning, der er planlagt til at tage 8 timer eller mere? Vi kan bede om dokumentation for, at servicehunden ikke vil få brug for at urinere, eller at den kan gøre dette på en måde, der ikke vil skabe helbredsmæssige eller sanitære problemer om bord.
Rejser du til eller fra USA?
Hvis du flyver til eller fra USA, skal du udfylde 2 lufttransportformularer for servicedyr fra det amerikanske (USA) transportministerium (U.S. Department of Transportation Service Animal Air Transportation Forms). Udskriv formularerne, underskriv dem i hånden, og tag dem med til lufthavnen.
Hvis du rejser med en servicehund, behøver du ikke at udfylde KLM-formularen:
- For rejser, der er booket 48 timer eller mere før afgang, skal du indsende denne dokumentation på forhånd til validering via KLM CARES.
- For en flyvning, der er booket mindre end 48 timer før afgang, kan du fremvise formularerne ved check-in-skranken eller gaten.
For at arrangere dette via KLM CARES skal du sende en e-mail til klmcares.usa@airfrance-klm.email , ringe til +1 833-855-0814 eller sende et brev til: Air France – KLM P.O. Box 981975 El Paso, TX 79998-1975 – USA.
Fra den 1. august 2024 gælder der nye regler for hunde – herunder servicehunde – der rejser til USA:
Du skal udfylde en Animal Importation Form fra USA's Centers for Disease Control (CDC). Hvis din hund er mellem 6 og 12 måneder gammel, skal du udfylde formularen mindst 15 dage før afrejse. - Medbring venligst en digital eller printet kvittering for den udfyldte formular i lufthavnen.
- Din hund skal have en mikrochip.
Din hund skal være mindst 6 måneder gammel. Hvis din hund er yngre, bedes du kontakte vores Kundekontakt .
Fra den 1. august 2024 gælder der nye regler for hunde – herunder servicehunde – der rejser til USA:
Du skal udfylde en Dog Import Form (formular til import af hund) fra USA's Centers for Disease Control (CDC). Hvis din hund er mellem 6 og 12 måneder gammel, skal du udfylde formularen mindst 15 dage før afrejse. - Medbring venligst en digital eller printet kvittering for den udfyldte formular i lufthavnen.
- Din hund skal have en mikrochip.
Din hund skal være mindst 6 måneder gammel. Hvis din hund er yngre, bedes du kontakte vores Kundekontakt .
Flyvninger til De Forenede Arabiske Emirater
Bemærk venligst, at du skal indsende din anmodning om at rejse til De Forenede Arabiske Emirater med din servicehund 96 timer før din flyvning. Sørg for at inkludere al den nødvendige dokumentation for accept af din servicehund ved ankomsten til UAE.