Privatlivserklæring
Vores privatlivsforpligtelse til dig
Når du bruger vores produkter og servicer, betror du os dine oplysninger. Vi finder dette forhold ekstremt vigtigt og lover dig følgende.
- Vi behandler altid dine data i overensstemmelse med EU's databeskyttelsesregler og anden gældende privatlivslovgivning for at beskytte din data mod uautoriseret adgang og for at sørge for en sikker dataoverførsel.
- Vi er åbne omkring, hvordan vi bruger de data, der indsamles fra dig.
- Vi gør det klart for dig, hvad din fordel er ved at dele dine data med os og matcher vores kommunikation med dine behov og præferencer.
- Det gør vi i et letforståeligt sprog gennem hele rejsen med KLM og partner-luftfartsselskaberne.
- Vi giver dig kontrol over dine data og vil bruge din feedback til løbende at forbedre os.
- Vi sørger for, at dine data er sikre hos os. I det usandsynlige tilfælde, at dine data er blevet lækket, vil vi sørge for at stoppe lækagen så hurtigt som muligt og informere dig straks.
- Hvis vi har behov for at videregive dine data uden for vores organisation, beskriver vi dette eksplicit i vores privatlivserklæring. Vi deler, sælger eller giver ikke dine personlige oplysninger til nogen ekstern organisation uden dit udtrykkelige samtykke.
- Vi er troværdige med dine data og stræber efter internationale certificeringer (f.eks. ISO-27001).
Om denne privatlivserklæring
Denne privatlivserklæring gælder for alle personoplysninger, som KLM behandler, når kunder bruger vores websteder eller mobilapplikationer eller kontakter os. Vi behandler primært dine personoplysninger for at håndtere dine reservationer, planlægge dine rejser og køb samt besvare dine spørgsmål. Vi anvender muligvis også dine oplysninger til at sende dig tilbud, der er skræddersyet til dine interesser og præferencer.
I denne privatlivserklæring giver vi yderligere information om de personoplysninger, vi indsamler og bruger, og hvad dine rettigheder er. Klik på det relevante afsnit nedenfor for yderligere information.
Vi er Koninklijke Luchtvaart Maatschappij NV (også kendt som KLM Royal Dutch Airlines eller KLM), et hollandsk flyselskab med kontor på Amsterdamseweg 55, 1182 GP i Amstelveen, Holland.
Vi tilbyder vores loyalitetsprogram for virksomheder, Bluebiz, i samarbejde med vores koncernvirksomhed, Air France. Air France (Société Air France, S.A.) er et luftfartsselskab med hovedkontor på Rue de Paris 45, F-95747 Roissy CDG Cedex, Frankrig. Sammen er vi ansvarlige for indsamlingen og brugen af dine personoplysninger til Bluebiz-loyalitetsprogrammet. Vi har fastsat et grundlag, der definerer vores respektive ansvar for at overholde den gældende lovgivning om beskyttelse af privatlivets fred. Vi har kort og godt aftalt, at du kan kontakte enten KLM's eller Air Frances kontor, der håndterer privatlivspolitikken (se 8 "Dine rettigheder" nedenfor), såfremt du ønsker at udøve dine rettigheder, eller vil klage over indsamlingen eller brugen af dine personoplysninger. KLM og Air France vil arbejde sammen, hvor det er nødvendigt, for at sikre, at du kan udøve dine rettigheder. Vi samarbejder om at sikre, at der bliver taget ordentligt hånd om dine spørgsmål og klager.
Med vores datterselskab Transavia Airlines CV ('Transavia', også en del af Air France-KLM-gruppen) udveksler vi personoplysninger om passagerer, der har forårsaget (alvorlige) gener, og som er blevet nægtet boarding (se også 2.1 (J), 4.1 (G) og 5.3 nedenfor). Transavia er et flyselskab med kontor på Piet Guilonardweg 15, 1117 EE Schiphol, Holland. Sammen med Transavia er vi ansvarlige for behandlingen af dine personoplysninger, der finder sted i forbindelse med denne udveksling. En gensidig aftale fastlægger vores respektive ansvar for overholdelse af gældende lovgivning om beskyttelse af personlige oplysninger, herunder udøvelse af dine rettigheder (se afsnit 8 "Dine rettigheder" nedenfor).
2.1. Generelt Vi kan indsamle og bruge følgende kategorier af personoplysninger: (A) Navn, pasoplysninger og andre identifikationsoplysninger Når du foretager en reservation eller reserverer en flybillet hos os, indsamler vi dit navn, titel, køn, fødselsdato, nationalitet, bopælsland og pasoplysninger. Hvis du foretager en reservation eller reserverer en flybillet til andre personer, indsamler vi også deres identifikationsoplysninger. Sørg for, at de er bevidste om, at vi indsamler deres personoplysninger, samt hvordan vi bruger dem. (B) Dine kontaktoplysninger og din personlige konto eller registreringsoplysninger Vi kan indsamle din adresse, telefonnummer og din e-mailadresse. Såfremt du tilmelder dig en service, begivenhed, konkurrence eller kampagne eller opretter en personlig konto, kan vi også registrere dine loginoplysninger og andre oplysninger, som du angiver under registreringsprocessen, eller når du udfylder kontoformularen. Hvis du er på forretningsrejse, indsamler vi også oplysninger om din organisation såsom dens navn og adresse. (C) Oplysninger om dine reservationer og køb Når du foretager en reservation eller reserverer en flybillet hos os, indsamler og bruger vi din reservation og reservationsoplysninger. Disse oplysninger kan omfatte oplysninger om din flybillet, priser og datoen for din reservation. Derudover indsamler og bruger vi oplysninger om yderligere servicer (såsom ekstra bagage, opgraderinger og Wi-Fi ombord) og produkter, du køber hos os. (D) Oplysninger i forbindelse med din rejse Når du rejser med os, indsamler og bruger vi oplysninger om din rejse såsom din rejseplan, check-in online eller i lufthavnen, boardingkort på mobiltelefon eller i udskrevet format, og oplysninger om dine medrejsende. Vi kan også registrere dine specifikke medicinske behov eller madpræferencer og anden yderligere hjælp, du har brug for.
Inden boarding eller udstigning, kan vi også udføre sundhedskontroller eller indsamle eller bruge dine sundhedsdata, fordi vi lovbestemt er forpligtet til at gøre det af hensyn til den kollektive sundhed, eller med dit udtrykkelige samtykke.
I nogle lufthavne kan din identitet blive verificeret ved hjælp af biometriske træk, for eksempel gennem ansigtsgenkendelse, som en del af adgangskontrol, sikkerhedsforanstaltninger og sikkerhedsprocedurer (såsom at matche indchecket bagage til den korrekte passager). Vi modtager normalt en bekræftelse på, at din identitet er blevet verificeret (en identitetsbekræftelse) fra den eksterne organisation, der leverer disse kontroller eller procedurer. Medmindre andet er angivet, modtager vi ikke andre personoplysninger om dig end dem, vi allerede er i besiddelse af (f.eks. oplysninger om dit boardingkort). Vi modtager ikke biometriske data (som f.eks. et ansigtsbillede). Den eksterne organisation, der leverer biometrisk identifikation, er den dataansvarlige for behandlingen af dine biometriske data. For yderligere information om denne organisations behandling af dine personoplysninger henviser vi til den relevante organisations privatlivserklæring. For yderligere information om de formål, som vi bruger identitetsbekræftelsen til, henviser vi til afsnit 4.1 (H).
Vi kan være forpligtet af loven til at tage en kopi af dit identitetsbevis (se afsnit 5.4 (A) nedenfor for yderligere information).
4.1. Hovedformålet med brug af dine personoplysninger (A) Til at levere vores servicer til dig Vi bruger den information, der står beskrevet under 2.1 (A) til (G), til at håndtere dine reservationer og bookinger samt arrangere dine rejser og indkøb. For eksempel bruger vi dit navn, pasnummer og anden identificerende information for at udstede din billet. Vi bruger dine kontaktoplysninger til at oplyse dig om ændringer i din flystatus.
(F) For at kommunikere med dig Vi anvender dine kontaktoplysninger til at kommunikere med dig om vores servicer eller loyalitetsprogram, til at besvare dine spørgsmål eller til at håndtere dine klager.
(G) Passagerer, der udviser ustyrlig adfærd eller misbruger vores servicer i. Generelt: KLM udarbejder lister over passagerer, der har udvist ustyrlig adfærd eller misbrugt vores servicer (se 2.1 (J) ovenfor). Afhængigt af sværhedsgraden af adfærden kan KLM (i) i en periode på tre år knytte yderligere betingelser til deres adgang ombord eller (ii) i en periode på (i princippet) fem år afvise dem ombord. I tilfælde af skærpende omstændigheder (såsom gentagne forseelser) kan KLM beslutte at afvise en passager i en periode på over fem år. I meget alvorlige tilfælde kan KLM endda beslutte at afvise en passager permanent. Vi anvender forskellige retningslinjer for behandling af disse særlige oplysninger i forbindelse med børn. Børn under 15 år, der udviser ustyrlig adfærd, er ikke registreret på listen. For børn i alderen 15 til 16 år kan KLM knytte betingelser til deres adgang i en periode på højst et år. Passagerer, der har været nægtet indrejse i fem år eller mere, vil blive personligt informeret (via e-mail om muligt) om, at de er blevet placeret på listen, årsagen til placeringen, hvilke sikkerhedsforanstaltninger, der er blevet pålagt dem, hvor længe disse foranstaltninger vil være effektive, og hvor de kan indgive en klage eller gøre indsigelse mod placeringen. Yderligere information om adgang til eller rettelse af disse data kan findes nedenfor under 8 'Dine rettigheder'. ii. Illegale stoffer: KLM modtager navne på passagerer fra den hollandske stat, der er stået af flyet i Amsterdam Airport Schiphol, og som Royal Netherlands Marechaussee griber i at transportere ulovlige stoffer. KLM kan nægte at indgå en transportkontrakt med disse personer i en periode på 3 år for direkte fly fra Amsterdam Airport Schiphol til Surinam, Aruba, Bonaire, St. Maarten eller Curaçao samt for direkte fly fra disse lande til Schiphol. Du kan anmode om tilladelse til at få adgang til eller berigtige på disse data ved at indsende en skriftlig anmodning herom til Royal Netherlands Marechaussee, PO Box 90615, 2509 LP Haag, Holland. Såfremt du bor i Aruba, De Nederlandske Antiller, Surinam eller Venezuela, skal du vedlægge en kopi af dit pas med din skriftlige anmodning.
(H) For at udføre vores virksomhedsdrift eller for at overholde lovbestemte forpligtelser Vi indsamler, bruger og opbevarer dine personoplysninger for at udføre vores forretningsaktiviteter, såsom at gennemføre flyvninger, sikre flysikkerheden og til registreringsformål. Vi behandler også dine data for at forbedre vores forretningsdrift. For eksempel bruger vi optagelser af telefonopkald til at uddanne vores kundeservicemedarbejdere (se 2.1 (F)). Desuden behandler vi dine personoplysninger for at overholde vores juridiske og skattemæssige forpligtelser og med henblik på forebyggelse og kontrol af svig og tvistbilæggelse. I tilfælde af svindel eller misbrug af vores servicer kan vi indtaste dine personoplysninger i vores interne kontrol- og advarselssystemer for svindel (se 4.1 (G) ovenfor). 4.2 Specifikke servicer, apps, begivenheder, konkurrencer eller kampagner For specifikke servicer, apps, begivenheder, konkurrencer eller kampagner kan vi anvende dine personoplysninger til andre formål end dem, der er beskrevet i denne privatlivserklæring. Vi informerer dig om dette, når du tilmelder dig servicen, begivenheden, konkurrencen eller kampagnen, eller når du downloader den relevante applikation. 4.3 Retsgrundlag Vi må kun indsamle og bruge dine personoplysninger, såfremt vi har et retsligt grundlag for at gøre det. I mange tilfælde har vi brug for dine personoplysninger for at modtage din reservation, arrangere din flyrejse eller dine køb, lette din deltagelse i vores loyalitetsprogrammer eller for at besvare dine spørgsmål (se 4.1 (A), (B) og (G) ovenfor). I disse tilfælde er det juridiske grundlag for behandling af dine data "nødvendigt for udførelsen af en kontrakt". Hvis du har accepteret indsamlingen og brugen af dine personoplysninger, så indsamler og bruger vi dine data baseret på dette samtykke (du kan til enhver tid trække samtykket tilbage, se venligst 8 "Dine rettigheder" nedenfor). I visse tilfælde kan vi anvende dine personoplysninger, hvis vi eller tredjeparter har en legitim interesse i at gøre det. Vi afvejer altid alle interesser grundigt: dine interesser, andres interesser og KLM's interesser. Baseret på vores legitime interesse vil vi indsamle og bruge dine data til for eksempel flysikkerhed, statistiske undersøgelser eller direkte markedsføringsformål eller for at tilbyde personlige rabatter og tilbud (se 4.1 (C), (D), (E) og (G) ovenfor for yderligere information). Vi kan have en juridisk forpligtelse til at indsamle og bruge dine data, f.eks. for at opfylde formaliteter i forbindelse med indvandring (se 4.1 (H). Hvis du nægter at give de personoplysninger, som vi behøver for at udføre den kontrakt, vi har indgået med dig eller for at kunne overholde en juridisk forpligtelse, er vi muligvis ikke i stand til at levere alle de servicer, du har anmodet om fra os. På den baggrund kan vi annullere din flyrejse, eller vi kan muligvis ikke give dig de yderligere servicer, du har anmodet om. Hvis du afgiver ufuldstændige eller unøjagtige oplysninger, kan vi blive tvunget til at nægte dig ombordstigning eller indrejse i fremmed territorium.
5.1. Generelt Vi kan dele dine personoplysninger med tredjeparter i de følgende tilfælde: (A) For at gennemføre dine reservationer og rejser For at kunne håndtere dine reservationer og arrangere dine rejser og køb, skal vi i mange tilfælde dele dine personoplysninger med vores partner-luftfartsselskaber, lufthavnsoperatører og andre virksomheder, der er involveret i at gennemføre din rejse (se 3.1 (B) "Hvordan vi indsamler dine data" ovenfor). Vi udveksler også dine data med SkyTeam og medlemmer af SkyTeam-alliancen for at give dig en mere problemfri rejseoplevelse (se afsnit 1 ovenfor). (B) For vores loyalitetsprogram for virksomheder, Bluebiz For yderligere information henviser vi til "Hvem vi er" og 3.1 (C) under "Hvordan vi indsamler dine data". (C) Vedrørende virksomhedskonti Såfremt du reserverer en flybillet ved hjælp af din arbejdsgivers virksomhedskonto, vil din arbejdsgiver have adgang til visse reservationsoplysninger, såsom billetprisen, rejsedatoer og din destination. Din arbejdsgiver er uafhængigt ansvarlig for, hvordan de indsamler og bruger dine personoplysninger og informerer dig om det. (D) Til support eller yderligere servicer For at levere vores servicer anvender vi hjælp eller yderligere servicer fra tredjeparter, såsom it-leverandører, udbydere af sociale medier, marketingbureauer og udbydere af screeningservicer. Alle sådanne tredjeparter er forpligtet til tilstrækkeligt at beskytte dine personoplysninger og kun bruge sådanne data i overensstemmelse med vores instruktioner. Air France-KLM-koncernen udfører sin virksomhedsdrift ved hjælp af centraliserede databaser og systemer. Disse centrale databaser og systemer kan være hosted eller administreret af et koncernselskab for andre koncernselskaber. For effektivitetshensyn kan visse operationelle funktioner derudover udføres af et koncernselskab for andre koncernselskaber. Dette betyder, at vores koncernselskaber kan have adgang til dine personoplysninger til disse formål. Vores koncernselskaber kan kun bruge dine personoplysninger som krævet til den relevante driftsfunktion og i overensstemmelse med denne privatlivserklæring. (E) Vedrørende betalingsservicer For at behandle betalinger af dine rejser og køb kan vi samarbejde med tredjeparter, der tilbyder betalingsservicer. I mange tilfælde foretager disse udbydere af betalingsservice også kontrol imod svig. De har deres egne privatlivspolitikker, der gælder for den måde, hvorpå de anvender dine personoplysninger. (F) Personligt tilpasset markedsføring via sociale mediers platforme For yderligere information henviser vi til 4.1 (E) under "De formål, som vi anvender dine oplysninger til". (G) For at gøre det muligt for vores partnere at skræddersy deres servicer til din rejse Vi kan dele dine ikke-personligt tilpassede oplysninger (destination, rejsedato og varighed af rejsen) med partnere, der tilbyder yderligere servicer (f.eks. hotelophold, biludlejningsservice), så de kan give dig tilbud, der er skræddersyet til din rejse. Vores partnere har deres egne privatlivspolitikker, der gælder for den måde, hvorpå de anvender dine personoplysninger. 5.2. Specifikke servicer, apps, begivenheder, konkurrencer eller kampagner For specifikke servicer, apps, begivenheder, konkurrencer eller kampagner kan vi dele dine data med andre parter end dem, der er beskrevet i denne privatlivserklæring, f.eks. når vi organiserer en kampagne eller begivenhed i samarbejde med en partner, eller når vi integrerer deres servicer i vores apps. Vi informerer dig om dette, når du tilmelder dig servicen, begivenheden, konkurrencen eller kampagnen, eller når du downloader applikationen. 5.3. Dataudveksling med Transavia
Flyselskaber har en forpligtelse til at garantere flysikkerheden. Til dette formål træffer KLM visse (nødvendige) sikkerhedsforanstaltninger. For eksempel opbevarer KLM en liste over passagerer, der har udvist ustyrlig adfærd på jorden eller ombord (se 2.1. (J) og 4.2 (G) ovenfor). Baseret på denne liste kan KLM (i) i en periode på tre år knytte yderligere betingelser til deres adgang ombord eller (ii) nægte dem at komme ombord i en vis periode. Transavia, KLM's datterselskab, opbevarer en lignende liste. For at øge omfanget af de interne sikkerhedsforanstaltninger, der er truffet, udveksler KLM og Transavia personoplysninger om passagerer, som de har besluttet skal nægtes boarding (se 4.1. (G) ovenfor). En person, der bliver afvist af KLM, vil nu også blive afvist ombord på Transavia-flyvninger (og omvendt). Hvis du har udvist ustyrlig adfærd, og det har ført til optagelse på listen, vil du blive personligt informeret herom af det flyselskab, hvor den ustyrlige adfærd fandt sted.
5.4 Statslige myndigheder (A) Generelt Vi kan være juridisk forpligtede til at indsamle dine personoplysninger, inden du rejser til et andet land, og dele dem med de statslige myndigheder i landene på din rejseplan. For eksempel kan vi være juridisk forpligtede til at indsamle og dele dine identifikationsoplysninger samt reservations- og rejseoplysninger med disse myndigheder med henblik på boarding-kontrol, formaliteter i forbindelse med indvandring, indrejse i et land eller bekæmpelse af terrorisme eller anden alvorlig kriminalitet (se 5.4 (B) herunder). Hvis du rejser fra visse lande, er vi i specifikke tilfælde lovmæssigt forpligtet til at tage en kopi af dit pas og give det til den hollandske regering efter anmodning. Vi kan også være lovmæssigt forpligtede til at dele dine sundhedsdata med de statslige myndigheder i landene på din rejseplan af hensyn til den kollektive sundhed (se 2.1 (D) ovenfor). (B) PNR- og API-data i. Generelt: I henhold til gældende europæiske og lokale love og bestemmelser er vi forpligtet til at videregive PNR- og API-data til visse offentlige myndigheder.
6.1. Sikkerhed (A) Vores forpligtelse Vi prioriterer at sikre sikkerheden og fortroligheden af dine personoplysninger. Med højde for dine personoplysningers natur og risiciene ved behandling har vi implementeret alle nødvendige tekniske og organisatoriske forholdsregler, der er påkrævet under gældende lovbestemmelser (særligt artikel 32 i Databeskyttelsesforordningen (GDPR)) for at sikre en passende sikkerhedsgrad, og især for at undgå enhver uønsket eller ulovlig ødelæggelse, tab, ændring, deling, indtrængen eller uautoriseret adgang til disse data. (B) De sikkerhedsforanstaltninger, vi har implementeret i. Bankoverførsler: Det er påkrævet, at vi overholder Data Security Standard for the Payment Card Industry (PCI DSS-standarden) udstedt af PCI Security Standards Council (PCI SSC). Denne standard blev oprettet for at få mere kontrol over kortholderens information og dermed undgå svindel med betalingsinstrumenterne. Alle KLM-serviceudbydere, der er nødt til at behandle bankkortdata, skal overholde PCI DSS-standarden. Vi stræber efter at bekæmpe identitetstyveri på internettet. Derfor bruger vi for eksempel en enhed til at opspore betalingssvindel, der er designet til at beskytte dig i tilfælde af, at du taber eller får stjålet dit bankkort. ii. Organisatoriske forholdsregler: vi har implementeret og opretholder forskellige organisatoriske forholdsregler, der skal styrke opmærksomheden og ansvarligheden hos vores ansatte. Vi har indsat programmer, der er designet til både at sikre opmærksomhed omkring emnet og fremme en deling af gode praksisser og sikkerhedsstandarder. I denne kontekst er en omfattende samling af dokumenter om udfordringer inden for informationssikkerhed og privatlivsbeskyttelse blevet gjort tilgængelige for vores ansatte. iii. Tekniske forholdsregler: we strictly control physical and logical access to internal servers hosting or processing your personal data. We protect our network with state-of-the-art hardware devices (Firewall, IDS, DLP etc.) as well as architectures (including secure protocols such as TLS 1.2) in order to prevent and limit the risk of cybercrime. (C) Udviklingen af vores sikkerhedssystemer For at opretholde et passende sikkerhedsniveau har vi indført interne processer baseret på de bedste standarder (især ISO 27000-familien af standarder). Vi sætter vores lid til dedikerede eksperter for at garantere den bedste mulige grad af beskyttelse. I dette henseende har vi et privilegeret forhold til NCSC (National Cyber Security Centre).
(D) Sådan beskytter du dig selv Persondatasikkerhed og fortrolighed afhænger af alles bedste praksis. Når du foretager en reservation, vil du få tilsendt filreferencer. Disse reservationsreferencer skal forblive fortrolige til enhver tid. Hvis du deler dem med andre passagerer, kan de få adgang til dine reservationsoplysninger via vores systemer eller hos tredjeparter, der er involveret i at levere din rejse (såsom rejsebureauer eller online søgemaskiner og reservationshjemmesider). Hvis du rejser med andre og ikke ønsker at dele dine personlige oplysninger med dem, anbefaler vi at foretage adskilte reservationer. Vi anbefaler dig også at undlade at dele de adgangskoder, du bruger til at få adgang til vores servicer, til tredjeparter, at logge ud af din profil og sociale konto systematisk (særligt ved forbundne konti) samt at lukke dit browservindue ved slutningen af din session, især hvis du bruger internettet på en offentlig computer. Dette vil forhindre andre i at få adgang til dine personoplysninger. For at undgå risikoen for hacking anbefaler vi at bruge forskellige adgangskoder til hver online service, du bruger. Vi kan ikke holdes ansvarlige for tyveri af dine data på en platform, der ikke håndteres af os. Vi anbefaler desuden på det kraftigste, at du ikke distribuerer dokumenter til tredjeparter, der er udstedt af KLM og indeholder dine personoplysninger (dit boardingkort, billetnummer mv.) eller andre informationer om din rejse eller at offentliggøre disse på sociale netværker. Hvis du vælger at offentliggøre disse dokumenter på sociale medier, er du ansvarlig for at læse og forstå de generelle betingelser for brug, informationssikkerhedspraksisser og privatlivspolitikker, der gælder for de pågældende tredjeparts sociale netværk. Vi kan ikke holdes ansvarlige for, hvordan data behandles, opbevares eller deles på disse platforme. Hvis du vil vide mere om vores IT-sikkerhedsforanstaltninger, bedes du se vores IT-sikkerhedsportal. (E) Håndtering af sikkerhedshændelser Der er ikke noget, der hedder "nul risiko", og selv om vi implementerer alle de sikkerhedsforanstaltninger, der er anerkendt som passende, kan der ske uforudsete ting. Vi har indsat specifikke procedurer og ressourcer for at håndtere sikkerhedshændelser under de bedst mulige forhold. Vi har også oprettet en specifik procedure, der skal vurdere mulige sikkerhedsbrud, der kunne føre til uønsket eller ulovlig ødelæggelse, tab, ændring, uautoriseret deling af eller adgang til dine personoplysninger samt give besked til den relevante superviserende myndighed inden for den tidsperiode, der er angivet af den gældende lovgivning, og advare dig, når et brud med stor sandsynlighed vil udgøre en stor risiko for dine rettigheder og friheder. Kontroller udføres løbende for at verificere, at disse sikkerhedsinstallationer fungerer, som de skal, samt tilstrækkeligheden af de anvendte procedurer og enheder. 6.2. Opbevaring
Vi opbevarer ikke dine personoplysninger længere end nødvendigt. Hvor længe dine personoplysninger opbevares, afhænger af til hvilke formål oplysningerne behandles og de gældende lovmæssige opbevaringsperioder.
(D) Skyteam-alliancen Hvis du ønsker at udøve dine rettigheder i forbindelse med behandlingen af dine personoplysninger inden for SkyTeam-alliancens rammer, bedes du kontakte KLM's kontor, der håndterer privatlivspolitikken:
9.1. Denne privatlivserklæring trådte i kraft den 1. februar 2024 og erstattede vores tidligere privatlivserklæring fra den 15. september 2022. Denne privatlivserklæring ændres fra tid til anden. Vi underretter dig om alle ændringer, før de træder i kraft.