Forsinket bagage
Anmeld forsinket bagage
Kan du ikke finde din taske efter ankomsten? Rapporter altid dette inden for 48 timer efter din ankomst. Du kan også anmelde din forsinkede bagage i bagageskranken, inden du forlader lufthavnen. Når du har oprettet en anmeldelse, vil du altid modtage en såkaldt PIR-rapport (Property Irregularity Report) med et sagsreferencenummer. Med dette nummer kan du holde styr på status for din anmeldelse.
Når din forsinkede bagage er ankommet til lufthavnen, kontakter leveringstjenesten dig. Når du har modtaget din bekræftelse for det planlagte leveringstidspunkt, bliver bagagen leveret.
Anmeldelse af forsinket bagage i lufthavnen
Bemærk, at du i øjeblikket ikke kan anmelde din manglende bagage online, hvis du ankommer til en af følgende destinationer: Aberdeen, Birmingham, Bristol, Cardiff, Edinburgh, Glasgow, Humberside, Inverness, Leeds Bradford, London City, London Heathrow, Manchester, Newcastle, Norwich, Southampton eller Teesside.
Hvis du ankommer til en af disse destinationer, bedes du gå til bagageskranken i lufthavnen for at anmelde din manglende bagage. Heldigvis er vi i 90 % af tilfældene i stand til at finde din bagage inden for 3 dage!
Sporing af forsinket eller mistet bagage
Har du allerede anmeldt din forsinkede bagage? Fra 24 timer efter din anmeldelse kan du tjekke status i bagagesporingssystemet ved hjælp af dit efternavn og sagsreferencenummeret.
Skal du bo på flere destinationer under din rejse? Du kan ændre din midlertidige adresse i bagagesporingssystemet.
I det sjældne tilfælde, at vi ikke har fundet din bagage inden for 21 dage, bedes du kontakte KLM Kundekontakt. Vi informerer dig om de næste skridt, f.eks. at indsende et krav.
Ofte stillede spørgsmål
Kan du ikke finde din taske efter ankomsten? Du kan gøre krav på mistet bagage i lufthavnen ved at melde det ved bagagekontrollen, inden du forlader lufthavnen. I de fleste tilfælde kan du også anmelde det online. Det bedes du gøre inden for 48 timer efter din ankomst.
Når du har indsendt din rapport, får du et referencenummer, som du kan bruge til at følge status for dit krav. Heldigvis bliver det meste bagage fundet inden for 3 dage!
In almost all cases (except the UK), you can report your delayed baggage online within 48 hours of arrival. Please have your booking code at hand. When filling in the form, you will read how to proceed next.
If this report does not work online, you can also see an agent upon arrival at the airport or call the KLM Customer Contact Centre.
Du kan finde status på din bagage via vores online sporingsoplysninger. Hav referencenummeret og det efternavn, du brugte under registreringen af din forsinkede bagage, klar.
Hvis vi ikke har kunnet finde din bagage efter 21 dage, bedes du kontakte os for at aftale, hvad der så skal ske.
Vi har ikke et fast beløb. I det sjældne tilfælde, at vi ikke har fundet din bagage inden for 21 dage, bedes du kontakte KLM Kundekontakt. Vi diskuterer de næste trin med dig.
Hvis leveringen af din bagage er forsinket, refunderes rimelige udgifter til nødvendige såkaldte førstegangsbehov. Gem venligst kvitteringerne.
Ja, du kan ændre leveringsadressen online. Hav referencenummeret og det efternavn, du brugte under registreringen af din forsinkede bagage, klar. For at sikre, at de korrekte oplysninger bruges til at levere din bagage, beder vi dig om at give os besked så hurtigt som muligt.
Det meste forsinkede bagage bliver fundet inden for 3 dage! Når vi har fundet din bagage, kontakter vi dig for at aftale levering.
Da du rapporterede din forsinkede bagage, kunne du vælge flere muligheder for, hvordan den skulle returnere. Hvis du har valgt "afhentning i lufthavnen" og fået besked om, at bagagen er ankommet, kan du tage til lufthavnen for at hente den. Desværre hjælper det ikke at tage til lufthavnen, før du modtager beskeden.
Selv om din bagage er udstyret med en sporingsenhed, såsom AirTag eller SmartTag, beder vi dig venligst om ikke at tage i lufthavnen.
Sporingsenheden kan give oplysninger om din bagages opholdssted, men er ikke forbundet med vores systemer. På grund af interne processer og toldprocedurer kan det tage lidt tid, før din bagage kan leveres eller afhentes, afhængigt af lufthavnens muligheder.
Du kan være sikker på, at du vil modtage en besked, når din bagage er klar til afhentning eller levering. Glem ikke at aktivere "Mistet"-tilstanden på din sporingsenhed og opdatere dine kontaktoplysninger. Det vil hjælpe os med hurtigt at få fat i dig, hvis det bliver nødvendigt.
Hvis denne rapport ikke fungerer online, kan du også henvende dig til skranken i bagagehallen ved ankomsten til lufthavnen eller kontakte KLM Kundekontakt.