Kompensation for din bagage

Selvom vi gør alt, hvad vi kan for at undgå det, så sker det, at bagage forsvinder, bliver forsinket eller beskadiget. Hvis dette sker, kan vi tilbyde dig flere forskellige muligheder for refundering eller kompensation.

Forsinket bagage

Var du nødt til at købe ekstra genstande på din destination, såsom tøj og toiletsager, fordi din check-in-bagage blev forsinket? Giv os besked om dette inden for 21 dage fra den dag, din bagage blev leveret til dig. Sørg for at beholde kvitteringer fra de genstande, du har købt, og send os en kopi for at anmode om kompensation for disse udgifter. Vi hjælper dig gerne.

Mistet bagage

Noget man håber aldrig at opleve: Din bagage forsvinder. Hvis du ikke fik din kuffert tilbage inden for 21 dage efter din flyankomst, bedes du kontakte os. Vi vil løse det sammen. Bemærk at en af løsningerne kan være, at vi anbefaler at kontakte dit forsikringsselskab. De fleste forsikringspolicer dækker tab på basis af ejendommens værdi.

Læs mere om KLM’s ansvar

Beskadiget bagage

Desværre bliver din bagage af og til beskadiget under transport. Almindelig håndtering af din kuffert kan efterlade ridser, mærker, mindre buler og andre brugsspor. Vi er ikke ansvarlige for disse mindre skader. Er din bagage mere alvorligt beskadiget? Rapportér venligst dette ved bagageskranken i lufthavnen hurtigst muligt. Der vil blive udarbejdet en rapport for at gøre dit kompensationskrav lettere at håndtere. Du vil også modtage oplysninger om værkstedet, hvis det er relevant.

Opdagede du skaden efter at have forladt lufthavnen? Rapportér venligst dette inden for 7 dage efter din ankomst. Det kan du gøre ved at bruge nedenstående link, hvor du både kan anmelde skaden og anmode om kompensation.