Betalingsmetoder
Sikker og fortrolig betaling
Når du betaler på KLM.com, krypteres dine betalingsoplysninger og sendes via en sikker forbindelse. Kryptering af oplysninger, der sendes online, afhænger af den anvendte browser og opfylder de højeste standarder.
Nogle transaktioner behandles via vores betalingspartnere, Worldline og Adyen. De behandler onlinebetalinger og betalingsoplysninger på vores vegne. Dine betalingsoplysninger sendes kun til Worldline eller Adyen via en sikker forbindelse. Dine oplysninger vil aldrig blive offentliggjort over for andre, videresendt til tredjepart eller brugt til kommercielle formål.
Tilgængelige betalingsmetoder
Vi tilbyder forskellige betalingsmetoder, afhængigt af dit land, reservationstidspunkt og om du reserverer på KLM.com eller i KLM-appen.
Vi accepterer American Express, AIR FRANCE KLM – AMERICAN EXPRESS, Diners Club, Opdag, JCB (Japan Credit Bureau), Maestro, Mastercard, Visa, Visa Electron og UATP/AirPlus.
- Der kan blive opkrævet et tillægsgebyr for betaling.
- Visse kort kræver, at du bruger 3-D Secure-godkendelse af betalinger.
Hvad er 3D Secure-betaling?
Kortindehavergodkendelsen 3DS er en funktion, der beskytter dine online transaktioner. Når du foretager et køb på vores website eller app, kan du blive bedt om at godkende ved hjælp af den metode, som din bank har givet dig. Godkendelsen bekræfter, at du er den retmæssige ejer af det anvendte betalingskort, og den hjælper med at forhindre uautoriserede transaktioner. Kort sagt sikrer funktionen, at din online shoppingoplevelse er sikker.
Betalingsforbehold
Når du betaler med debet- eller kreditkort, blokerer din bank øjeblikkeligt det beløb, der er nødvendigt for dit køb, på din bankkonto. Beløbet bliver officielt trukket på din konto, så snart vi har afsluttet betalingen. Dette kan tage op til 30 dage.
Ved reservation af flere billetter på én gang frigiver nogle banker kun en del af det reserverede beløb, når det skyldige beløb faktisk er betalt. Dette betyder, at en anden del af beløbet forbliver blokeret, indtil tilladelsen udløber. Desværre er denne procedure uden for vores kontrol. Vi anbefaler, at du kontakter din bank og anmoder om, at det reserverede beløb frigives fuldt ud.
E-Wallet
En E-Wallet kan kombinere forskellige betalingsmuligheder, for eksempel dit kreditkort og din bankkonto. Sørg for, at du kan betale hele beløbet med din E-Wallet. Nogle E-Wallets begrænser det beløb, du kan betale på én gang. Så snart din E-Wallet-udbyder informerer os om, at betalingen er foretaget, får du tilsendt din billet via e-mail.
Nogle af de førende E-Wallets, der tilbydes, er PayPal, Apple Pay, Google Pay, WeChat Pay, Alipay og KakaoPay.
Bemærk, at der kan opkræves et tillægsgebyr.
PayPal
Med PayPal's E-Wallet kan du betale for køb online (ikke muligt med American Express-kort). Du skal have en PayPal-konto for at bruge denne betalingsmetode.
Netbank, eller onlinebanking i realtid, giver dig mulighed for at betale for dine online køb. Vi accepterer betalinger via netbank gennem iDEAL, FPX, CUP, Nordea, Trustly, Sofort, Pix og andre.
- Med netbank betaler du via vores betalingspartnere Worldline eller Adyen.
- Der kan blive opkrævet et tillægsgebyr for betaling.
Du kan normalt betale via bankoverførsel, når du reserverer mindst 10-14 dage før afrejse. Afhængig af dit land eller region kan betalinger foretaget via bankoverførsel behandles af vores betalingspartner Worldline eller KLM direkte.
Betalingsinstruktioner
Når du foretager din reservation, giver vi dig de bankoplysninger, der er nødvendige for at behandle din bankoverførsel, herunder IBAN- og BIC-koder for den modtagende bankkonto. Du skal betale i overensstemmelse med de instruktioner, der er i din e-mail med reservationsbekræftelsen. Billetudstedelsen kan blive forsinket eller annulleret, hvis vi ikke modtager det samlede beløb i tide.
Du kan overføre penge fra din bankkonto ved hjælp af netbank, en overførselsformular eller en kontant overførsel i banken. Afhængigt af dit land bedes du angive referencenummeret (12-cifret kode på betalingsbekræftelsessiden og i bekræftelses-e-mailen) eller reservationskoden i betalingsinstruktionerne. Disse oplysninger hjælper os med at knytte betalingen til din reservation. Så snart vi modtager din fulde betaling, sender vi din billet via e-mail inden for fem bankdage.
Banken kan opkræve et overførselsgebyr ved brug af bankoverførsler. I forbindelse med internationale overførsler opkræves du altid et gebyr for "overførsel på tværs af grænser" oven i billetprisen. Kontakt din bank for at få yderligere information om (beløbet) for disse gebyrer.
Hvis du vil betale på billetkontoret, skal du sørge for at medbringe den reservationsbekræftelse eller reservationskode, som du har modtaget via e-mail. Du skal betale i overensstemmelse med de instruktioner, der er i din e-mail med reservationsbekræftelsen. Billetudstedelsen kan blive forsinket eller annulleret, hvis vi ikke modtager det samlede beløb i tide. Bemærk, at der kan opkræves et reservationsgebyr og et tillægsgebyr.
Visse billetkontorer i lufthavne eller i byer tager ikke længere imod kontanter. Du bedes sørge for, at du er i stand til at betale med et internationalt accepteret kredit- eller debetkort.
Du kan indløse en eller flere kuponer udstedt af KLM og Air France til at betale online for (en del af) din reservation. Eventuel resterende værdi af kuponen krediteres til en ny kupon.
- Kuponer kan ikke overdrages og skal anvendes til den passager, hvis navn er anført på den oprindelige kupon.
- Du kan indløse en kupon i Min rejse for at købe ekstra valgmuligheder, såsom en mere behagelig pladstype, efter at du har reserveret din billet.
- Vi accepterer kuponer udstedt af KLM og Air France.
- Du kan indløse en kupon udstedt i en anden valuta end den, der er anvendt for din reservation.
- Hver passager kan bruge op til to kuponer pr. reservation med en grænse på tre kuponer pr. reservation.
- Kuponen er gyldig i 12 måneder fra udstedelsesdatoen.
Betal i en anden valuta
Vi viser altid vores priser i én valuta. I mange lande kan du dog vælge en anden valuta, når du betaler med forskellige debet- og kreditkort samt PayPal.
- Når vi konverterer den lokale pris til din foretrukne betalingsvaluta, bruger vi en valutakurs, der inkluderer en markedsbaseret valutamargin. Vi bestræber altid på at holde denne margin lavere end den margin, som din kredit- eller debetkortudstedende bank ville have inkluderet, hvis de havde konverteret valutaen. Dog kan KLM ikke gøres ansvarlig for eventuelle forskelle i disse kurser.
- Lad os antage at den valuta, du har valgt, er forskellig fra den valuta, der står på din kredit- eller debetkortopgørelse. I dette tilfælde konverterer banken, der udsteder kortet, transaktionen ved hjælp af deres valutakurs. KLM kan ikke gøres ansvarlig for denne veksling.
- Hvis din kredit- eller debetkortkonto er udstedt i et andet land, kan kortudstederen opkræve et gebyr for "oversøiske afgifter" eller "gebyrer på tværs af grænser". Dette afhænger af det enkelte land og den enkelte bank. Disse gebyrer er uafhængige af valutakurserne. Din bank kan opkræve dette gebyr uanset den valuta, du vælger til betaling hos KLM. Dette afhænger af aftalen mellem banken og kortindehaveren. Som konsekvens deraf kan KLM ikke gøres ansvarlig for disse gebyrer.