Betalingsmetoder
Tilgængelige betalingsmetoder
Vi tilbyder forskellige betalingsmetoder, afhængigt af land og reservationstidspunkt. I nogle lande skal du betale et gebyr afhængigt af din valgte betalingsmetode.
Når du reserverer din billet via KLM.com, accepterer vi betaling via MasterCard-, Visa- og American Express-kreditkort. Afhængigt af det land, du foretager din reservation fra, kan du også bruge et Diners Club-, Discover-, JCB- (Japan Credit Bureau) eller UATP/Airplus-kort. Bemærk, at der kan blive opkrævet et tillægsgebyr for betaling med kreditkort.
Ekstra sikkerhedsforanstaltning
Nogle banker tilbyder dig en yderligere sikkerhedsforanstaltning i form af en PIN-kode eller en (engangs-)adgangskode. Denne foranstaltning informerer såvel banken som vi, om at du er den retmæssige ejer af kortet.
Er dit kort berettiget til sikkerhedsforanstaltningen "Visa Secure", "Mastercard Identity Check" eller "American Express SafeKey"? Din betaling accepteres kun, hvis den korrekte kode eller adgangskode indtastes. Hvis du ønsker flere oplysninger, anbefaler vi, at du kontakter din bank.
Betalingsforbehold
Inden for et par dage efter bestilling af din billet, vil beløbet for dit køb blive trukket på din bankkonto. Din bank reserverer dette beløb, indtil vi afslutter din betaling, hvorefter beløbet officielt vil blive trukket på din konto. Dette kan tage op til 30 dage.
Ved køb af adskillige billetter i én transaktion reserverer nogle banker fejlagtigt beløbet to gange: én gang for det samlede beløb og én gang for hver enkelt billet. Desværre er denne procedure uden for vores kontrol. Vi anbefaler, at du kontakter din bank og anmoder om, at det reserverede beløb frigives.
Netbank, også kaldet RTOB (Real Time Online Banking), giver dig mulighed for at betale via iDEAL, FPX, CUP Online, Nordea, eNets, Trustly eller Sofort. Betaling med RTOB er gratis, når du reserverer via KLM.com. Du kan bruge denne betalingsmetode op til to timer før afgang.
Når du har valgt din flyrejse, skal du vælge den gældende netbank-metode for dit land. Når banken informerer os om, at betalingen er foretaget, får du tilsendt din e-billet via e-mail. Denne proces tager som regel mindre end 1 time i de fleste lande.
Med netbank betaler du gennem vores partner Worldline ePayments eller Adyen.
Med en E-Wallet kan du kombinere forskellige betalingsmuligheder, for eksempel dit kreditkort og din bankkonto. Du kan bruge følgende E-Wallets:
- PayPal: accepteres på KLM.com i cirka 40 lande (ikke muligt med American Express-kort)
- Apple Pay: accepteres i KLM-appen i specifikke lande
- Google Pay: accepteres i KLM-appen i specifikke lande
- WeChat Pay: accepteres kun i Kina
- Alipay: accepteres i Kina og Hong Kong (kun lokale kredit- og debetkort)
Sørg for, at du kan betale hele beløbet med din E-Wallet. Nogle E-Wallets begrænser det beløb, du kan betale på én gang. Så snart din E-Wallet-udbyder informerer os om, at betalingen er foretaget, får du tilsendt din e-billet via e-mail. Denne proces tager som regel mindre end 1 time.
I de fleste tilfælde kan du betale via bankoverførsel, hvis der er mindst 10-14 dage mellem reservationsdato og afrejsedato.
Hvis du vælger at betale via bankoverførsel, skal du indtaste flere detaljer. Alle oplysninger behandles naturligvis fortroligt. Når reserveringen er fuldført, modtager du en betalingsreferencekode på 12 tal og/eller bogstaver. Denne kode bruges til at finde den korrekte reservation for den overførte betaling. Sørg derfor at du indtaster denne kode korrekt, når du foretager overførslen.
Når du har modtaget betalingsreferencekoden, kan du overføre pengene fra din bankkonto. Dette kan gøre dette vha. netbank, en overførselsformular eller en kontant overførsel i banken. Sørg for, at betalingen foretages inden for 48 timer efter reservationen.
Banken kan opkræve et overførselsgebyr ved brug af bankoverførsler. I forbindelse med internationale overførsler opkræves du altid et gebyr for ’overførsel på tværs af grænser’ oven i billetprisen. Banken kan give dig yderligere oplysninger om dette.
Hvis vi ikke modtager det fulde beløb, kan billetudstedelsen forsinkes. Når det fulde beløb er modtaget, får du tilsendt en e-billet via e-mail. Det kan tage op til 5 arbejdsdage efter betalingen, før du modtager din e-billet.
Med bankoverførsler betaler du gennem vores partner Worldline ePayments. I nogle lande skal du overføre penge direkte til os: Aruba, Bonaire, Chile, Curacao, Ecuador, Egypten, Filippinerne, Ghana, Indonesien, Iran, Kenya, Kina, Korea, Oman, Peru, Rwanda, Saudi-Arabien, Saint Martin, Surinam, Tanzania, Thailand, Uganda og Zambia. Din betaling er sikker i alle tilfælde.
Det er ikke muligt at betale for forsikring via bankoverførsel.
Du kan betale kontant eller med dit bankkort med PIN-kode på et KLM-billetkontor, når du har foretaget din online-reservation. Hvis du vil betale på billetkontoret, skal du sørge for at medbringe den reservationsbekræftelse eller reservationskode, som du har modtaget via e-mail. Der er typisk ikke noget gebyr forbundet med kontant betaling og PIN-betaling.
Bemærk, at ikke alle billetkontorer accepterer kontant betaling. Vi accepterer kun PIN-betalinger på vores kontorer i Holland.
Om Worldline ePayments og Adyen
Bruger du netbank, betaling via E-wallets eller bankoverførsler? Så betaler du via vores partnere Worldline ePayments eller Adyen. De behandler onlinebetalinger og betalingsoplysninger på vores vegne. Vi bruger onlineservices tilhørende det verdensomspændende Worldline ePayments- og Adyen-netværk til at sikre, at betalingen finder sted så effektivt og sikkert som muligt.
Dine betalingsoplysninger sendes sikkert til Worldline ePayments eller Adyen. De vil kun blive brugt til at behandle transaktionen; oplysningerne vil aldrig blive offentliggjort over for andre, videresendt til tredjepart eller brugt til kommercielle formål. Vi sender din billet til dig via e-mail, når vi har modtaget bekræftelse om fuld betaling.
Ofte stillede spørgsmål
Vi understøtter flere betalingsmetoder. På betalingsstadiet kan du vælge dit kreditkort, Paypal, iDEAL og meget mere.
Vi har ikke en betalingsmetode, der giver dig mulighed for at betale på afbetaling. Vi understøtter betaling med kreditkort. Du kan kontrollere med din kreditkortudbyder, hvornår du skal betale for dit køb.