Tomt sæde og Mine ekstra pladsbetingelser

Hvis du bestiller et Tomt sæde eller et Min ekstra plads-sæde(r) på Economy Class på KLM-flyvninger, er du indforstået med følgende betingelser.

1. Tomt sæde / Min ekstra plads

1.1 Udtrykket "Tomt sæde" henviser til et sæde på Economy Class ved siden af dit eget sæde, som ikke er besat af en anden passager under hele flyvningen.

1.2. Udtrykket "Min ekstra plads" henviser til flere sæder på Economy Class ved siden af dit eget sæde, som ikke er besat af en eller flere passagerer under hele flyvningen. Herefter omtaler vi "Min ekstra plads" som "Tømt sæde". Da disse betingelser gælder for begge, kan du læse 'Min ekstra plads' i stedet for 'Tomt sæde', hvis du ønsker det.

1.3 Udtrykket "Tomt sæde" henviser til en standard Economy Class-plads, som kan blokeres under check-in mod et ekstra gebyr.

1.4 Vi gør alt for at imødekomme din anmodning om et "Tomt sæde". Vi forbeholder os dog retten til at omfordele det "Tomt sæde", selv efter boarding, af hensyn til driften eller sikkerheden. Den endelige beslutning træffes af jordpersonalet og besætningen, den dag du skal flyve. Se venligst artikel 3 for mere information om refunderinger.

2. Betingelser

2.1 Du kan reservere et "Tomt sæde" efter at du har booket en KLM-billet. Din billet er underlagt deGenerelle transportbetingelser. Når du reserverer et "Tomt sæde", efter at have overholdt bestemmelserne i artikel 2.2 nedenfor, accepterer du disse sædebetingelser.

2.2 Når du reserverer et "Tomt sæde", erklærer du, at alle de oplysninger, du har givet, når du anmoder om en bestemt plads, er korrekte, og at du ikke foretager en spekulativ, falsk eller svigagtig reservation. Du erklærer også, at du kun foretager reservationen på dine egne vegne eller på vegne af en tredjepart, som du har fuldmagt til at handle på dine vegne. Denne tredjepart skal også opfylde betingelserne i afsnit 2.1.

3. Refundering

3.1 Hvis du ikke får tildelt et "Tomt sæde", har du ret til at få refunderet det gebyr, du har betalt for det "Tomme sæde" for den pågældende del af rejsen, hvis:

  • Din KLM-flyvning er blevet aflyst.
  • Flytypen eller pladsfordelingen på din KLM-flyvning er ændret, og der er ikke længere et "Tomt sæde" tilgængeligt.
  • Du er gået glip af din interkontinentale KLM-flyvning efter en tidligere flyvning med KLM eller en anden SkyTeam-partner.
  • Vi har udøvet vores ret til at tildele eller omfordele dit "Tomme sæde" før eller efter boarding af hensyn til driften eller sikkerheden. Den endelige beslutning træffes af jordpersonalet og besætningen, den dag du skal flyve.
  • Du vil automatisk få refunderet udgifterne til det "Tomme sæde", hvis dit "Tomt sæde" ikke længere er tilgængeligt.

3.2 I nogle tilfælde tilbyder KLM refundering, hvis en anmodning om et Tomt sæde ikke accepteres. Du kan anmode om refundering ved at udfylde enrefunderingsformular.

3.3 Der vil ikke blive foretaget refundering, hvis ovenstående kriterier ikke opfyldes.

Andet

Med denne service tilbyder vi dig et tomt sæde på Economy Class afhængigt af tilgængelighed. Dette omfatter ikke andre tjenester eller produkter end de karakteristika for pladstypen. Der er sæder om bord, hvor armlænet mellem de to sæder ikke kan hæves. Ved køb af et "Tomt sæde" eller "Min ekstra plads" må passageren ikke medbringe ekstra (hånd)bagage. De oprindelige bagagebetingelser er fortsat gældende. Du finder disse oplysninger under reservationsprocessen.