Betingelser for pladsvalg

Når du køber et almindeligt sæde på Economy Class, et ekstra komfortabelt sæde på Economy Class, et Premium Comfort-sæde eller et Business Class-sæde, er det disse vilkår og betingelser, du accepterer.

1. Almindelige pladser og pladser med ekstra komfort

1.1 ‘Sæde med ekstra komfort’ henviser til Economy Comfort-sæder, sæder med ekstra benplads, sæder i en række med 2 stole eller sæder forrest i kabinen. KLM’s sædetyper med ekstra komfort har forskellige karakteristika og yder ikke altid yderligere komfort, da denne kategori omfatter almindelige sæder, som er mest eftertragtede under reservation.

1.1.1 ‘Almindeligt sæde’ henviser til et almindeligt Economy Class-sæde, før check-in starter (reserveres mod et gebyr).

1.1.2 "Premium Comfort-sæde" henviser til et Premium Comfort-sæde, før check-in starter (reserveres mod et gebyr).

1.1.3 "Business Class-sæde" henviser til et Business Class-sæde, før check-in starter (reserveres mod et gebyr).

1.2 KLM tilbyder ekstra komfortable sæder på Economy Class. Delta Air Lines tilbyder Delta Comfort +-sæder på Economy Class. Det koster ekstra at reservere et af disse sæder, hvis de er ledige.

1.3 Medlemmer af Flying Blue Elite og SkyMiles Elite kan reservere specifikke sæder med ekstra komfort og almindelige sæder gratis eller med rabat.

1.4 Vi vil gøre vores bedste inden for rimelighedens grænser for at opfylde dit ønske om et sæde med ekstra komfort, et almindeligt sæder eller et Delta Comfort +-sæde. Vi forbeholder os dog ret til at tildele eller omfordele ekstra komfortable sæder, almindelige sæder eller Delta Comfort +-sæder til enhver tid, selv efter ombordstigning på flyet, af drifts- eller sikkerhedsmæssige årsager. Den endelige beslutning træffes af personalet på jorden og besætningen, den dag du skal flyve. Se venligst nedenfor (3) for yderligere information om refunderinger.

2. Krav og kvalifikationer

2.1 For at benytte et sæde med ekstra komfort, et almindeligt sæde eller et Delta Comfort +-sæde skal du erklære og garantere, at du er juridisk myndig til at indgå denne aftale og herefter til at være bundet af aftalens vilkår og betingelser; og

2.2 Du erklærer endvidere, at alle de oplysninger, du har givet for at anmode om et bestemt sæde, er korrekte, og at du ikke vil foretage nogen spekulativ, falsk eller svigagtig reservation. Du erklærer endvidere, at du kun foretager reservationer til dig selv eller til en anden person, på hvis vegne du er berettiget til at handle, og som også opfylder kravene i paragraf 2.1.

2.3 Når du vælger at sidde på sæderne ved siden af flyets nødudgange, skal du være i stand til at forstå sikkerhedsinstruktionerne og være i stand til at assistere i en nødsituation og derfor være stærk, smidig og med fuld mobilitet, og du må ikke tage medicin, som kan påvirke disse egenskaber i overensstemmelse med kravene i de gældende sikkerhedslove og -regulativer.

3. Refunderinger

3.1 Hvis du ikke får en plads med ekstra komfort, er du berettiget til en refundering af det beløb, du har betalt for pladserne med ekstra komfort for den specifikke del af rejsen, såfremt at:

  • Dit KLM-fly blev aflyst.
  • Flytypen eller pladsfordelingen for din KLM-flyvning blev ændret, og samme type af pladser med ekstra komfort ikke længere var tilgængelig.
  • Du kom for sent til din oversøiske KLM-flyvning efter en tidligere flyvning fløjet af KLM eller en anden SkyTeam-partner.
  • Du benyttede ikke pladsen med ekstra komfort, fordi du ændrede din flyvning, men samme type plads med ekstra komfort var ikke tilgængelig på den nye flyvning.
  • Vi benyttede os af vores ret til at tildele eller omfordele din plads med ekstra komfort før eller efter boarding af hensyn til driften eller sikkerheden. Den endelige beslutning træffes af check-in-personalet og besætningen, den dag du skal flyve.

3.2 Hvis du ikke får tildelt en almindelig plads, er du berettiget til en refundering af det beløb, du har betalt for den almindelige plads for den specifikke del af rejsen, såfremt at:

  • Dit KLM-fly blev aflyst.
  • Flytypen eller pladsfordelingen på din KLM-flyvning blev ændret.
  • Du kom for sent til din oversøiske KLM-flyvning efter en tidligere flyvning fløjet af KLM eller en anden SkyTeam-partner.
  • Du er blevet flyttet til en plads med et andet pladsnummer i samme flytype.
  • Du er blevet flyttet til en plads med det samme pladsnummer i en anden flytype (med andre karakteristika, f.eks. er en vinduesplads nu en midterplads, eller hvis du ikke længere sidder ved siden af din rejsepartner).
  • Hvis du reserverede en plads på en flyvning markedsført/fløjet af KLM, men som blev ændret til en flyvning, der ikke var markedsført/fløjet af KLM.

3.3 Du kan anmode om refundering ved at udfylde enrefunderingsformular.

3.4 I nogle tilfælde vil KLM påbegynde en refundering, hvis der ikke blev sørget for en plads med ekstra komfort eller en almindelig plads.

3.5 Du kan ikke få en refundering, hvis du ikke opfylder ovennævnte kriterier.

3.6 Det betalte tilvalg for ekstra service vil være gyldigt i ét år og kan kun bruges for samme tilvalg og samme person på den betalte plads.

Diverse

Med denne service tilbyder vi dig en plads med ekstra komfort, en almindelig plads eller en Delta Comfort +-plads på Economy Class, når og hvis disse er tilgængelige. Ingen yderligere service eller produktelementer medfølger udover karakteristika for pladstypen med ekstra komfort. Pladser i en række med 2 kan ikke lægges helt ned.

5. Tomt sæde / Min ekstra plads

Har du booket et ekstra sæde med vores mulighed for Tomt sæde eller Min ekstra plads?Tjek vores vilkår og betingelser.