Virksomhedsprofil for KLM
KLM Group
KLM og KLM Cityhopper, der transporterer 34,1 millioner passagerer og 621.000 tons fragt, udgør hjertet af KLM Group. Via et bredt netværk af 92 europæiske byer og 70 interkontinentale destinationer tilbyder KLM direkte tjenester til vigtige økonomiske centre overalt i verden.
KLM er en partner i SkyTeam Alliance, som tilbyder passagerer endnu flere muligheder og samlet betjener 1.063 destinationer i 173 lande. KLM Group inkluderer også de helejede datterselskaber Transavia og Martinair. Transavia er det førende lavprisflyselskab i Holland og fløj med næsten 9 millioner passagerer i 2018 med drift i Amsterdam, Eindhoven og Rotterdam.
Baseret på princippet om, at vores personale er nøglen til vores brand, så er vi overbeviste om, at vi kan gøre en forskel ved konsistent at tilbyde vores kunder en mindeværdig oplevelse. Denne ambition er i vores DNA. Takket være det oprigtige fokus vi giver vores passager, føler de sig anerkendte, tilfredse og afslappede.
Efter fusionen med Air France i 2004 har KLM stræbt efter konceptet med 1 Air France-KLM Group, 2 flyselskaber og 3 nøgleaktiviteter (passagerer, gods samt maskinteknik & vedligehold). Sammen med Air France spiller KLM en banebrydende rolle i den europæiske industri for lufttransport. KLM tilstræber profitabel vækst for at opnå sine egne kommercielle mål samt mere generelle økonomiske og sociale mål.
KLM driver aktivt bæredygtig vækst i Amsterdam Airport Schiphol og ønsker at få adgang til ethvert marked, der vil forbedre kvaliteten af dets netværk. Derudover arbejder KLM for at sikre lige vilkår for alle deltagere i sektoren.