Mangfoldighed og inklusion hos KLM

KLM ønsker at skabe et inkluderende miljø, hvor alle føler sig velkomne, respekterede og anerkendte, uanset om de er kunder, medarbejdere, leverandører eller på anden måde har tilknytning til KLM. Hos KLM tror vi på ægte relationer til alle vores medarbejdere, og vi integrerer omtanke og omsorg i KLM-oplevelsen for passagerer, medarbejdere, lokalbefolkning, økonomier og samfund.

"The ocean of the air unites all people."

- Albert Plesman, founder of KLM Royal Dutch Airlines

Hvem vi er?

Vi er et globalt flyselskab og har forbundet mennesker i over 100 år. Lige siden 1919 har vi bragt verdener og liv sammen. Holland er vores hjem, og det har længe været en korsvej og et mødested for mennesker fra forskellige kulturer, baggrunde og perspektiver.

Vi vil gerne differentiere os med følgende:

  • Meningsfulde interaktioner: Vores medarbejdere er kernen i vores organisation og skaber en varm og personlig forbindelse til vores kunder.
  • Effektive forbindelser: Vi sikrer rettidig ankomst og afgang og problemfri transfer for vores passagerer i Schiphol Lufthavn, herunder vores partnernetværk.
  • Kontrol og ro i sindet: Vi hjælper kunderne med at rejse trygt ved at informere dem på en gennemsigtig måde og give dem mulighed for at tilpasse deres rejse uden problemer.

Den verden, vi arbejder i

Næsten 80 % af vores passagerer er af anden nationalitet end hollandsk. Vi tror på værdien af at skabe meningsfulde forbindelser med mennesker over hele kloden. Det anslås, at 10 % af verdens befolkning identificerer sig som tilhørende LGBTIQ+ samfundet. Over 1 milliard mennesker på verdensplan oplever en eller anden form for handicap eller funktionsnedsættelse. Vores arbejdsstyrke stræber efter at omfavne og afspejle mangfoldigheden hos alle vores passagerer og i samfundet.

Hvad vi tror på

Vores arbejdsstyrke består af mennesker med forskellig alder, køn, orientering, etnisk-kulturel baggrund, personlighed, erfaring og meget mere. En mangfoldig og inkluderende virksomhedskultur skaber det rette mindset hos medarbejderne og giver dem mulighed for at levere fremragende kundeservice og skabe den bedste kundeoplevelse.

Vi tror også på, at en mangfoldig og inkluderende arbejdsplads kan gavne KLM som virksomhed. Hver af os bringer et unikt perspektiv og en unik livserfaring ind i arbejdet. Det vigtigste er, at vi sammen og hver for sig kan gøre en positiv forskel for vores passagerer og få det bedste frem i os selv og hinanden.

Vejen til inklusion er en løbende læringsproces. Vi ved, at vi ikke er i mål endnu, og vi er ydmyge over for, at denne rejse er kontinuerlig. Derfor stræber vi hver eneste dag efter at være inkluderende, lære og forbedre os hele tiden.

Inclusion is not just about meeting standards; it’s about unlocking potential. By celebrating both our commonalities and our differences, we become wiser.

We are strongly motivated in creating memorable experiences for the many diverse passengers we serve by creating a welcoming and respectful environment.

- Barry ter Voert, CXO KLM

Det gør vi

For at sikre, at alle føler sig velkomne, respekterede og anerkendte, er dette nogle af vores handlinger, projekter og initiativer:

  • Vi bliver ved med at hæve barren for mål om kønsbalance.
  • Vi lytter til vores passagerers, medarbejderes, lederes og samfundets behov gennem engagementsundersøgelser, forskning og studier.
  • Vi udvikler bevidstheden om vores fordomme gennem træning og workshops, herunder briefinger før flyvninger og i løbet af vores rekrutteringsproces.
  • Vi udruller muligheder for passagerer, der ikke identificerer sig som mand eller kvinde, såsom at vælge 'mx' i løbet af deres reservationsproces, ved check-in, i Min rejse osv., så man kan få kønsneutrale hilsner.
  • For mennesker med synlige eller usynlige handicap arbejder vi med støtte før rejsen og detaljeret information om særlige tjenester, omfattende personaleuddannelse for at sikre empatisk og lydhør assistance, topmoderne flymodifikationer som bredere gange og tilgængelige toiletter samt grundig mobilitetsassistance fra check-in til destination.

Det vil hjælpe os med at skabe bedre og mere inkluderende oplevelser for vores passagerer.

Medarbejderressourcegrupper

Vi faciliterer også følgende medarbejderressourcegrupper. Disse grupper støtter en mangfoldighed af fællesskaber i KLM og er fortalere for retfærdighed og inklusion for alle KLM-medarbejdere: