Netværk og alliancer
KLM-destinationer
KLM tilføjer jævnligt nye destinationer og aflyser mindre rentable ruter. For at få de bedste muligheder for rentabel vækst er KLM meget opmærksom på den lokale økonomiske og turistmæssige udvikling samt destinationens forhold til Holland. I 2024 vil KLM flyve til 156 destinationer, 92 i Europa og 64 interkontinentale destinationer.
Takket være samarbejdet med luftfartspartnere kan KLM tilbyde yderligere 525 destinationer. Det er næsten muligt at nå frem til alle steder i verden fra eller via Amsterdam Airport Schiphol
Samarbejde med luftfartspartnere
KLM's strategi for luftfartspartnere har 3 vigtige byggesten. Først er deltagelsen i det transatlantiske joint venture med Air France, Delta Air Lines og Virgin Atlantic. Dertil kommer deltagelsen i joint venturet med Air France og China Eastern Airlines mellem Europa og Kina. Og til sidst det brede spektrum af codeshare-partnere på alle kontinenter, som giver KLM mulighed for at udvide sin tilstedeværelse på verdensplan. Eksempler på dette er partnerskaberne med Kenya Airways i det østlige Afrika, Copa Airlines i Mellemamerika, Korean Air og Garuda i det nordlige og sydøstlige Asien, Indigo i Indien og Qantas i Australien.
Derudover er vores strategiske partnerskab med GOL i Brasilien afgørende for, at vi kan forblive førstevalg for alle kunder, der rejser mellem Europa og Brasilien og resten af Sydamerika. KLM arbejder tæt sammen med Air France i hele verden. KLM og Air France er aktive deltagere i SkyTeam, en verdensomspændende alliance mellem 19 flyselskaber, hvor de i fællesskab tilbyder kunderne de mest innovative og skræddersyede produkter.
Forbundne hubs
Amsterdam Airport Schiphol er den vigtigste hub i KLM's netværk. For Air France er det Charles de Gaulle Lufthavn i Paris. Air France KLM-kombinationen drager fordel af dette dobbelthub-system, hvor netværkene er tæt sammenvævede. Nye destinationer styrker hubbenes stilling og øger dermed Amsterdam Airport Schiphols tiltrækningskraft for passagerer og fragtfirmaer.