Air France- og KLM-konti

Når du opretter en online Air France- eller KLM-konto, erklærer du dig enig i vores betingelser vedrørende brug af en personlig konto på vores hjemmesider. Vi forklarer, hvordan Air France og KLM vil bruge dine oplysninger.

Vilkår og betingelser for Air France- og KLM-konti

Disse Vilkår og betingelser informerer dig om, hvordan du kan bruge din konto hos Air France eller KLM. De beskriver også, hvordan Air France og KLM vil bruge dine profildata til både eksisterende og nye servicer.

1. Registrering af din konto

Air France og KLM giver dig lov til at oprette en konto, der kan bruges på både airfrance.com og på KLM.com. For at registrere dig skal du indtaste visse personlige oplysninger.

Det er vigtigt at overholde følgende regler, når du registrerer en konto i dit navn på airfrance.com eller på KLM.com. Du må ikke:

  • oprette en konto med falske personlige oplysninger
  • oprette en konto til andre end dig selv
  • oprette mere end 1 personlig profil
  • oprette en konto, hvis du er under 12 år
  • dele dit kodeord, give en anden person adgang til din konto eller gøre andet, der kan bringe sikkerheden af din konto i fare

Desuden er det vigtigt, at du sikrer, at dine personlige oplysninger er retvisende og aktuelle. Dette er afgørende, fordi dine personlige oplysninger vil blive brugt, når du reserverer billetter online på airfrance.com eller på KLM.com

2. Sådan bruger Air France og KLM dine profiloplysninger

Air France og KLM vil kun bruge profiloplysningerne til forudgående færdiggørelse i en række applikationer på vores hjemmesider og til at sende dig tilbud og kommercielle e-mails, hvis du har tilmeldt dig nyhedsbreve.

3. Brug af din konto

Air France og KLM ønsker at tilbyde hyppigt besøgende en mere brugervenlig reservations- og check-in-oplevelse samt en mere gnidningsfri navigering på vores hjemmesider ved hjælp af en Air France- eller KLM-konto.

Du kan bruge de oplysninger, der er gemt i din profil, når du:

  • foretager en reservation online
  • administrerer din reservation
  • checker ind online

Du kan kun benytte forudindtastede profildata, når du er logget ind på airfrance.com eller KLM.com. Vi vil altid give dig besked, når en af vores applikationer henter dine profiloplysninger. Du kan altid slette eller overskrive dine personlige oplysninger.

Inden længe vil vi opdatere en række andre applikationer. Dette vil give mulighed for, at dine profiloplysninger bruges i relaterede applikationer, når det er relevant. Du vil kunne foretage direkte profilopdateringer fra alle disse applikationer.

4. Reservationsoplysninger

En af de vigtigste fordele ved at gøre brug af en konto hos Air France eller KLM er muligheden for at få direkte adgang til dine reservationer på airfrance.com eller KLM.com. Det er muligt at få adgang til dine reservationer foretaget på begge disse hjemmesider, uanset hvilken hjemmeside du bruger til at logge ind på din konto.

I øjeblikket vil reservationer hos Air France eller KLM, der ikke er foretaget på airfrance.com eller KLM.com, ikke automatisk være synlige i din reservationsoversigt. Du vil dog kunne knytte dem til din konto. I fremtiden vil disse reservationer automatisk blive vist i din reservationsoversigt. Vi vil også udvide reservationsoversigten, så den indeholder en liste over tidligere reservationer og reservationer af andre relaterede produkter.

5. Pasoplysninger

Pasoplysninger kan blive opbevaret i din kontoprofil. Når du reserverer online, checker ind online eller administrerer din reservation online, vil du kunne forudindtaste alle de påkrævede pasoplysninger til din destination. Inden længe vil det også være muligt at bruge pasoplysningerne fra din profil i Air Frances og KLM’s selvbetjeningsautomater til check-in.

Alle luftfartsselskaber er underlagt et lovmæssigt krav om at indgive deres passagerers pasoplysninger, også kaldet Advance Passenger Information (API), til myndighederne i visse lande inden afgang. Air France og KLM giver mulighed for at opbevare din API på din konto, så du får en hurtigere reservationsproces ved hjælp af forududfyldte API- og pasoplysninger.

Bemærk venligst, at det er dit ansvar at sørge for, at pasoplysningerne på din profil er aktuelle. Dette er vigtigt, fordi ukorrekte pasoplysninger kan give dig problemer, når du går igennem tolden i lufthavnen på din destination.

6. Betalingsoplysninger

Du har mulighed for at opbevare din foretrukne betalingsmetode og relaterede oplysninger i din profil, såsom betaling med kreditkort. Du vil kunne bruge disse forudindtastede oplysninger, når du køber billetter eller andre relaterede produkter på hjemmesiden.

Vi tager sikker opbevaring af dine betalingsoplysninger alvorligt. Alle betalingsoplysninger opbevares i sikre og helt aflukkede miljøer. Hvis du har mistanke om, at dine betalingsoplysninger er blevet misbrugt, bør du altid kontakte vores kundeservice. I alle tilfælde vil du altid ved hjælp af få enkle trin kunne slette betalingsoplysninger fra din profil. Sletninger af betalingsoplysninger er permanente og kan ikke gøres om. Hvis du ønsker at foretage en betaling online igen, vil du blive bedt om at genindtaste dine betalingsoplysninger.

Hvis vi bemærker svindel med dit kontologin, vil vi øjeblikkeligt blokere kontoen og kontakte dig via den angivne e-mailadresse.

I øjeblikket tillader vi kun opbevaring af 1 betalingsmetode. I fremtiden vil vi begynde at muliggøre opbevaring af flere betalingsmetoder.

7. Rejsepræferencer

Det er muligt at angive dine rejsepræferencer på din konto hos Air France eller KLM. Disse omfatter:

  • din sædvanlige afgangslufthavn
  • din foretrukne destination
  • dine pladspræferencer
  • dine måltidspræferencer

Formålet med disse rejsepræferencer er hovedsageligt at facilitere en nemmere reservationsproces. Når du tilmelder dig vores kommercielle nyhedsbreve, kan dine rejsepræferencer bruges til at optimere relevante tilbud til dig.

8. E-mailtilmeldinger

I din profil kan du administrere dine e-mailtilmeldinger hos Air France og KLM. Når du opretter dig, vil du kunne tilmelde dig alle nyhedsbreve.

Hvis du ikke ønsker at modtage visse e-mails, kan du altid afmelde dem på Min profil-siden. Du kan også afmelde dem ved at klikke på linket nederst i ethvert nyhedsbrev, du modtager via e-mail fra Air France eller KLM.

Når du tilmelder dig et nyhedsbrev, vil du modtage nyhedsbrevet fra hjemmesiden i det land, du brugte, da du oprettede din konto. Det er i øjeblikket ikke muligt at modtage et nyhedsbrev fra et andet land end det, du registrerede dig i.

I fremtiden vil flere e-mailtilmeldinger blive tilføjet, og det vil være muligt at vælge nyhedsbreve og kommercielle tilbud fra andre lande.

9. Rejseledsagere

På Min profil-siden kan du gemme oplysninger og præferencer for rejseledsagere, du tit rejser sammen med. På denne måde kan du nemt tilføje dine familiemedlemmer, kollegaer eller venner til en reservation, du foretager online. Bemærk venligst, at alle passagerers personlige oplysninger skal være præcist som i deres pas. Når du som kontoindehaver foretager en reservation for andre passagerer, skal du sørge for at angive de korrekte personlige oplysninger på dine medrejsende.

Det er også muligt at gemme dine rejseledsageres e-mailadresser. Disse e-mailadresser vil ikke blive brugt til andre formål end forududfyldning af formularer, når du foretager en reservation. E-mailadresserne vil ikke blive brugt til at sende kommercielle tilbud og/eller andre e-mails.

10. Sletning af din konto

Du kan slette din konto ved at informere Privacy Office via følgende e-mail-adresse hos Air France: mail.data.protection@airfrance.fr eller KLM: KLMPrivacyOffice@klm.com. Når din konto er slettet, vil alle dine personlige oplysninger blive fjernet fra vores Air France- og KLM-databaser. Det er permanent at slette din konto, og det kan ikke fortrydes. 

Aktuelle og tidligere reservationer samt økonomiske transaktioner, du eventuelt har foretaget online hos Air France eller KLM, vil ikke blive fjernet fra vores system.

Når du ikke bruger din konto i en periode på 24 sammenhængende måneder, bliver din konto automatisk slettet.

Hvis du har tilmeldt dig nyhedsbreve fra Air France eller KLM, vil du fortsat modtage disse nyhedsbreve. Du kan til enhver tid afmelde dig ved at klikke på afmeldingslinket nederst i hver af disse e-mails.

Du kan altid oprette en ny konto eller tilmelde dig nyhedsbrevet igen.

11. Privatliv

Air France og KLM går højt op i at respektere dit privatliv. Vi bruger kun de angivne oplysninger i din Air France- eller KLM-konto til de formål, der står beskrevet herover. Vi deler ikke dine oplysninger med nogen tredjepart uden dit samtykke. For yderligere information om brugen og beskyttelsen af dine personlige oplysninger på airfrance.com eller KLM.com bedes du læseAir Frances Retningslinjer for sikkerhedspolitik og datafortrolighedellerKLM's Privatlivserklæring.

12. Generelle bestemmelser

  • Air France og KLM forbeholder sig retten til at annullere eller ændre funktionerne og/eller procedurerne på en Air France- eller KLM-konto og/eller opdatere disse Vilkår og betingelser.
  • Ingen erstatningskrav må indgives til Air France eller KLM af kontoindehavere som resultat af lovpligtige landespecifikke ændringer. Underretninger om ændringer og opdateringer af disse Vilkår og betingelser vil blive udstedt gennem kontoen hos Air France eller KLM. Disse Vilkår og betingelser og eventuelle ændringer vil gælde som godkendte af dig, hvis du fortsætter med at bruge en konto hos Air France eller KLM. Hvis du ikke accepterer ændringerne, kan du annullere din konto i overensstemmelse med artikel 10.
  • Air France og KLM påtager sig intet ansvar overhovedet i forhold til skader, forsinkelser eller tab på grund af eller i forbindelse med brug af en Air France- eller KLM-konto eller enhver form for data, der gemmes (ukorrekt) af dig, medmindre sådanne skader eller tab sker på grund af uagtsomhed fra Air France og KLM eller forårsages forsætligt eller uforsvarligt af Air France eller KLM og med viden om, at skade sandsynligvis ville følge. Enhver klage skal indgives direkte til Air France og KLM.