Dit privatliv og din sikkerhed

Når du reserverer eller ændrer dit KLM-fly, er det vigtigt at navigere sikkert gennem de officielle kanaler. Lær, hvordan du identificerer potentielle svindelnumre og beskytter dine personlige oplysninger.

Officielle hjemmesider og telefonnumre

Ønsker du at reservere eller ændre en flyrejse? Sørg for, at du udelukkende bruger vores officielle hjemmesider:www.klm.nlogwww.airfrance.fr. Undgå at søge efter flyselskabets telefonnummer online, da du uforvarende kan tilgå en falsk hjemmeside med et bedragerisk callcenter.

Sådan genkender du e-mails fra KLM

KLM sender dig kun 3 typer meddelelser:

  • Reklamemeddelelser: Disse e-mails informerer dig om kampagner, særlige tilbud, nye destinationer og tjenester, der leveres af KLM. Du modtager kun disse e-mails, hvis du har tilmeldt dig. Du vil aldrig blive bedt om personlige oplysninger som svar på disse e-mails. Du vil blive omdirigeret til KLM's hjemmeside for at udføre eventuelle handlinger.
  • Oplysninger om din rejse: Hvis du har reserveret en rejse, kan du modtage en e-mail, hvor du bliver bedt om at give visse oplysninger, som myndighederne i dit destinationsland kræver. Vi sender dig også en e-mail med en påmindelse om, at du skal checke ind. Disse e-mails indeholder altid nogle oplysninger, som du vil genkende (f.eks. dit reservationsnummer eller Flying Blue-nummer). Du vil blive omdirigeret til KLM's hjemmeside for at udføre eventuelle handlinger.
  • KLM-meddelelser, der inviterer dig til at deltage i en KLM-undersøgelse, der måler tilfredshed eller service-overensstemmelse, såsom "Quality Observer". Læs mere om KLM-undersøgelser for at finde ud af, hvad disse meddelelser indeholder, og hvilke e-mailadresser de er sendt fra.

Troværdige KLM e-mailadresser

E-mails sendt fra de nedenstående e-mailadresser er ægte e-mails fra KLM og bruges oftest til at kommunikere.

Sådan genkender du en falsk KLM-e-mail eller -besked

Har du modtaget en e-mail om en flyvning, som du ikke har reserveret? Eller har du modtaget en besked, der på nogen anden vis ligner en falsk e-mail? Dette kan være et forsøg på at få fat i dine personlige oplysninger (også kendt som phishing), inficere din computer eller opfordre dig til at deltage i et falsk lotteri eller konkurrence. Falske e-mails kan ligne ægte e-mails fra KLM.

Sådanne beskeder kan kendes ved:

  • manglende personlig hilsen
  • påtrængende anmodning om svar
  • dårlig grammatik og stavefejl
  • et link til en ukendt hjemmeside

Eksempler på falske e-mails

Desværre bliver der i disse dage sendt mange falske e-mails, som giver indtryk af, at det er KLM, der sender dem. Dette er ikke tilfældet. For eksempel:

  • E-mails sendt fra reply@blue55.squadrupee.com og andre parter er ikke fra KLM og indeholder en konkurrence, som KLM ikke har taget initiativ til. Linkene i e-mailen omdirigerer til http://blue13.squadrupee.com, som ikke er fra KLM.
  • E-mails sendt fra advertentie@deltrk.com og andre parter er ikke fra KLM og indeholder en konkurrence, som KLM ikke har taget initiativ til. Linkene i e-mailen omdirigerer til http://trk.lasurk.com/ eller giveaways-web.com/, som ikke er fra KLM.

Sådan behandler du falske KLM-e-mails

Vi anbefaler, at du ikke svarer på denne e-mail, ikke klikker på nogen links, ikke åbner nogen vedhæftede filer og ikke oplyser nogen personlige oplysninger.

Giv os besked!

Send venligst den originale e-mail til os som en vedhæftet fil via:abuse.domains@klm.com. Vær venligst opmærksom på, at vi ikke svarer på beskeder sendt til denne adresse.

Vildledende kampagner på sociale medier

Du kan også blive udsat for vildledende kampagner på sociale medier (herunder WhatsApp), hvor der tilbydes gratis billetter eller billetter til nedsat pris. Disse inkluderer såkaldte “Like og vind”-kampagner. Vi anbefaler stærkt, at du ikke tager del i nogen kampagner, som ikke blev udgivet på en af KLM’s verificerede kontoer på sociale medier. Hvis du har spørgsmål, bedes du kontakte os via sociale medier.