Dit privatliv og din sikkerhed
Officielle hjemmesider og telefonnumre
Sådan genkender du e-mails fra KLM
KLM sender dig kun 3 typer meddelelser:
- Reklamemeddelelser: Disse e-mails informerer dig om kampagner, særlige tilbud, nye destinationer og tjenester, der leveres af KLM. Du modtager kun disse e-mails, hvis du har tilmeldt dig. Du vil aldrig blive bedt om personlige oplysninger som svar på disse e-mails. Du vil blive omdirigeret til KLM's hjemmeside for at udføre eventuelle handlinger.
- Oplysninger om din rejse: Hvis du har reserveret en rejse, kan du modtage en e-mail, hvor du bliver bedt om at give visse oplysninger, som myndighederne i dit destinationsland kræver. Vi sender dig også en e-mail med en påmindelse om, at du skal checke ind. Disse e-mails indeholder altid nogle oplysninger, som du vil genkende (f.eks. dit reservationsnummer eller Flying Blue-nummer). Du vil blive omdirigeret til KLM's hjemmeside for at udføre eventuelle handlinger.
- KLM-meddelelser, der inviterer dig til at deltage i en KLM-undersøgelse, der måler tilfredshed eller service-overensstemmelse, såsom "Quality Observer". Læs mere om KLM-undersøgelser for at finde ud af, hvad disse meddelelser indeholder, og hvilke e-mailadresser de er sendt fra.
Troværdige KLM e-mailadresser
E-mails sendt fra de nedenstående e-mailadresser er ægte e-mails fra KLM og bruges oftest til at kommunikere.
- mail@klm-info.com
- KLM@klm-info.com
- klm_germany@klm-mail.com
- klm_deutschland@klm-mail.com
- E-mailadresser, der ender på @klm-mail.com
- E-mailadresser, der ender på @account-klm.com
- E-mailadresser, der ender på @infos-klm.com
- E-mailadresser, der ender på @ici-klm.com
- E-mailadresser, der ender på @account-airfrance.com
- E-mailadresser, der ender på @infos-airfrance.com
- E-mailadresser, der ender på @info-airfrance.com
- E-mailadresser, der ender på @service-airfrance.com
- E-mailadresser, der ender på @ticket-airfrance.com
- E-mailadresser, der ender på @connect-passengers.com
- E-mailadresser, der ender på @bluebiz.com
- E-mail-adresser, der slutter på @klm.com
Nogle gange kan vi også sende dig en e-mail fra en af disse e-mailadresser:
- klm_nederland@kIm-mail.com
- Jij_KLM@kIm-email.com
- jijenklmtoolbox@klm-email.com
- kIm_bluebiz@klm-email.com
- klm_blueline@klm-email.com
- KLM_Business_Update@kIm.com
- connectingchina@klm.com
- klm_nederland@klm.mail.com
- yourworld@yourworld.kIm.com
- KLM_highlights@klm-mail.com
- Klm_nederland@kIm.mail.com
- email@kIm-mail.com
- klm_luxembourg@klm-mail.com
- klm_belgie@kIm-mail.com
- kIm_belgique@kIm-mail.com
- klm_austria@klm-mail.com
- noreply_CSD@kIm.com
- noreply@gemailserver.com
- do_not_reply@info-flyingblue.com
- reservations.Japan@websupportklm.com
- AFKLMservices@iscits.com
- noreply@klmonline.com
- no-reply@qualtrics-survey.com
Sådan genkender du en falsk KLM-e-mail eller -besked
Har du modtaget en e-mail om en flyvning, som du ikke har reserveret? Eller har du modtaget en besked, der på nogen anden vis ligner en falsk e-mail? Dette kan være et forsøg på at få fat i dine personlige oplysninger (også kendt som phishing), inficere din computer eller opfordre dig til at deltage i et falsk lotteri eller konkurrence. Falske e-mails kan ligne ægte e-mails fra KLM.
Sådanne beskeder kan kendes ved:
- manglende personlig hilsen
- påtrængende anmodning om svar
- dårlig grammatik og stavefejl
- et link til en ukendt hjemmeside
Eksempler på falske e-mails
Desværre bliver der i disse dage sendt mange falske e-mails, som giver indtryk af, at det er KLM, der sender dem. Dette er ikke tilfældet. For eksempel:
- E-mails sendt fra reply@blue55.squadrupee.com og andre parter er ikke fra KLM og indeholder en konkurrence, som KLM ikke har taget initiativ til. Linkene i e-mailen omdirigerer til http://blue13.squadrupee.com, som ikke er fra KLM.
- E-mails sendt fra advertentie@deltrk.com og andre parter er ikke fra KLM og indeholder en konkurrence, som KLM ikke har taget initiativ til. Linkene i e-mailen omdirigerer til http://trk.lasurk.com/ eller giveaways-web.com/, som ikke er fra KLM.
Sådan behandler du falske KLM-e-mails
Vi anbefaler, at du ikke svarer på denne e-mail, ikke klikker på nogen links, ikke åbner nogen vedhæftede filer og ikke oplyser nogen personlige oplysninger.
Giv os besked!
Vildledende kampagner på sociale medier
Du kan også blive udsat for vildledende kampagner på sociale medier (herunder WhatsApp), hvor der tilbydes gratis billetter eller billetter til nedsat pris. Disse inkluderer såkaldte “Like og vind”-kampagner. Vi anbefaler stærkt, at du ikke tager del i nogen kampagner, som ikke blev udgivet på en af KLM’s verificerede kontoer på sociale medier. Hvis du har spørgsmål, bedes du kontakte os via sociale medier.