Pakkerejse-betingelser

For at tilbyde dig en komplet rejse, arbejder vi sammen med flere partnere. Læs her om de regler, der er implementeret af Europa-parlamentet og -rådet vedrørende pakkerejser og sammenkædede rejsearrangementer.

Tilknyttede rejsearrangementer

KLM indgår i partnerskaber med flere parter for at kunne tilbyde dig en komplet rejse. KLM gør det muligt at reservere yderligere rejsetjenester med følgende KLM-partnere via et link på KLM’s hjemmeside eller i KLM-appen:

Hvis du reserverer en yderligere rejsetjeneste fra en af de ovenstående KLM-partnere via KLM-linket på den fælles partnerhjemmeside (hvor din destination og dine rejsedatoer allerede er udfyldt), og du gør det senest 24 timer efter at have modtaget bekræftelsen på den flybillet, du har reserveret hos KLM, bliver denne yderligere rejsetjeneste en del af et tilknyttet rejsearrangement som defineret i direktivet om pakkerejser.

Følgende oplysninger er påkrævede i henhold til loven og vises på et banner på KLM’s partnerhjemmeside: “Hvis du, efter du har valgt og betalt for en rejsetjeneste, reserverer yderligere rejsetjenester til din rejse eller ferie via KLM’s partner Booking.com, Cartrawler eller GetYourGuide, vil du IKKE drage fordel af rettighederne, der gælder for pakker i henhold til direktiv (EU) 2015/2302. Derfor er KLM ikke ansvarlig for korrekt levering af disse yderligere rejsetjenester. I tilfælde af problemer bedes du kontakte KLM’s relevante tjenesteudbyder, Booking.com, Cartrawler eller GetYourGuide.”

Hvis du reserverer yderligere rejsetjenester via denne hjemmeside senest 24 timer efter modtagelse af bekræftelsen af reservationen fra KLM, indgår disse rejsetjenester dog som en del af et tilknyttet rejsearrangement. I dette tilfælde har KLM, i overensstemmelse med gældende EU-lovgivning, sørget for passende foranstaltninger til refundering af betalinger foretaget af dig til KLM for tjenester, der ikke udføres på grund af KLM's insolvens, og, hvis det er nødvendigt, for din hjemtransport. Bemærk venligst at dette ikke giver refusion i tilfælde af insolvens hos den relevante tjenesteudbyder.

KLM har tegnet insolvensbeskyttelse hos Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR), Admiraliteitskade 73B, Rotterdam, Holland.

Rejsende kan kontakte denne enhed eller, hvor det måtte være relevant, den kompetente myndighed, hvis tjenesterne nægtes på grund af KLM's insolvens.

Bemærk: Insolvensbeskyttelsen dækker ikke kontrakter med andre parter end KLM, som kan udføres på trods af KLM's insolvens.

Direktiv (EU) 2015/2302 som overført til national lovgivninghttps://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32015L2302&from=EN