Tilfredsheds- og overholdelsesundersøgelser

KLM arbejder løbende på at forbedre sin servicekvalitet. Vi gennemfører undersøgelser for at måle kundetilfredshed samt kvaliteten af vores produkter og tjenester.

Hovedundersøgelser

Vi gennemfører 3 hovedundersøgelser rettet mod et udsnit af kunder, der for nylig har rejst med KLM:

  • NeXT-tilfredshedsundersøgelser, sendt via e-mail til et stort udsnit af vores kunder
  • Quality Observer Service Compliance Survey, beregnet til Flying Blue Elite- og Flying Blue Elite Plus-kunder, for at måle og forbedre overholdelsen af vores tjenester på hvert trin i kunderejsen
  • Flying Blue-undersøgelser for at måle tilfredsheden med vores loyalitetsprogram

Alle undersøgelser udføres af analysebureauerne Kantar og Qualtrics. De officielle e-mail-adresser på Qualtrics ernoreply@qemailserver.comellerno-reply@qualtrics-survey.com. Desuden kan e-mailadresser, der slutter på @klm.com, bruges.

Vi udfører også andre undersøgelser

  • Undersøgelser vedrørende udformning og design af vores produkter og tjenester
  • Undersøgelser af kvaliteten af interaktionen med alle vores tjenester
  • Tilfredshedsundersøgelser af specifikke rejsekomponenter (Air-Rail-produkt, flyvninger med luftfartspartnere)

Vi deltager i undersøgelser foretaget af tredjeparter som IATA eller Amsterdam Airport Schiphol. Derudover gennemfører vi adskillige ad hoc-undersøgelser i samarbejde med bureauer som Beautiful Lives, CSpace, Miles Research, Insites Consulting / Human 8 og Added Value.

Vi arbejder med forskningsinstitutter, der er underlagt den internationale adfærdskodeks for markedsundersøgelser, hvis regler er fastsat af Esomar, den internationale forening for markedsundersøgelser. Vi respekterer den gældende lovgivning om databeskyttelse. Vi genbruger ikke dine personlige data og svar til kommercielle formål uden dit samtykke.